neděle 9. dubna 2017

William Paul Young - Chatrč

Obálkový podnázev: kde se tragédie střetává s věčností / Missy, nejmladší dcera Mackenzieho Allena Phillipse, je unesena během rodinného výletu a důkazy o tom, že byla pravděpodobně zavražděna, se najdou v opuštěné chatrči uprostřed oregonské divočiny. O několik let později obdrží Mack, utápějící se v nejhlubší beznaději, podivný vzkaz, který vypadá, jako by byl od Boha, a ve kterém ho pisatel zve na víkend do chatrče. Přestože Mackovi jeho vlastní počínání připadá nanejvýš pošetilé, vrací se jednoho zimního odpoledne na toto místo, aby znovu vkročil do samého středu svých nejtemnějších nočních můr. To, co tam najde, navždy změní jeho život. 

1. Proč jsem si vybrala právě tuto knihu?
Před hodně dlouhou dobu jsem ji našla v nějakém seznamu bestsellerů a dala si jí do seznamu knih, které chci přečíst. Tatínek se tyhle Vánoce konečně chytl.

2. Definujte knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
O víře

3. Definujte knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
Odpovědi

4. S jakou postavou bych se ztotožnila, případně kým bych chtěla nebo naopak nechtěla být.
To se o této knize nedá úplně říci. Nepracuje s postavami tak, jak je u fikce běžné. (Přeci jen se zde operuje se Svatou Trojicí.)

5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
Moje mamka i teta si myslely, že se pouští do nějaké detektivky, do nějakého thrilleru. Moje teta po přečtení řekla, že jí to nakonec trochu zklamalo, a já musím říct, že pokud tuto knihu člověk otevře s tímto předpokladem, zklamání ho vskutku čeká. Kniha se totiž zabývá náboženskými otázkami, rozebírá víru, její úskalí a její otázky. Nemyslím si, že kniha touží po elementu překvapení, tedy navodit čtenáře na akční thriller a pak mu předvést toto, takže to vám, nezaujatým čtenářům této recenze, mohu s klidem na duši říci. Mě se toto zaměření knihy rozhodně líbilo. Hlavní hrdina, Mackenzie, ztrácí důvěru v Boha kvůli kruté smrti své dcery, ptá se, jak mohl Bůh něco takového dopustit. Kniha se snaží podívat a osvětlit tuto stránku víry.

6. A naopak najděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si co vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovateli/spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
To, co zmiňuji výše, je pro mě zároveň negativum, není to ale negativum, které vidím na knize, ale spíše na víře samotné. Jsem člověk věřící, ale některé věci jsou pro mě příliš dogmatické, což vede k tomu, že asi nikdy nebudu... jak to říci? Pravý křesťan? Existuje tu pro mě hranice, která je pro mě nepřekročitelná.

Knihu každopádně doporučuji všem, kteří věří v Boha, kteří pochybují, kteří se zajímají o náboženskou otázku. Rozhodně stojí za přečtení.

4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat