čtvrtek 16. února 2017

A Series of Unfortunate Events (2017)


Lemony Snicket: Řada nešťastných příhod je poměrně známý fantasy film a z jeho popularity se letos rozhodl trochu vytěžit Netflix, který jej převedl do seriálové adaptace v hlavní roli s Neilem Patrickem Harrisem.

Přiznám se, že mě nebaví sepisovat úvody k takovýmto recenzentním článkům, a proto je většinou kopíruju z ČSFD. Ale světe div se, je tohle snad stále považováno za tak nový seriál, že si nezaslouží ani popis? Nutí mě to zkopírovat popis filmu, třebaže filmová adaptace má jiné herce než adaptace Netflixová.
Rodinná černá komedie Řada nešťastných příhod byla natočena podle knih Zlý začátek (Kniha1), Temné terárium (Kniha 2) a Široké okno (Kniha 3) vypravěče Lemony Snicketa. Film plný originální směsi inteligence, ironie a humoru okouzlí nejen mladé diváky. Příběh pojednává o třech dětech a jejich více než pozoruhodné životní cestě. Přes ztrátu rodičů přes sled tajemných okolností se sourozenci Baudelairovi navzájem naleznou na cestě nádherných překvapení a katastrofálních nezdarů při pátrání po domově. To vše pod dohledem nového poručníka - lstivého, vychytralého strýce Olafa, který je ochoten udělat cokoliv, aby získal jejich dědictví. A to opravdu cokoliv. Avšak děti se mohou spolehnout na svůj přirozený důmysl, vynalézavost, vtip a v neposlední řadě na nezkrotná kouzla. To vše jim pomůže objevit, že pokud drží pospolu, tvoří rodinu. Dreamworks Pictures a Paramout Pictures představují ŘADU NEŠŤASTNÝCH PŘÍHOD, film pod režijní taktovkou Brada Silberlinga (Casper, Město andělů), film s hvězdným obsazením (Jim Carrey, Meryl Streep, Emily Browning (Loď duchů), Liam Aiken (Listopadová romance). Scénář napsal Robert Gordon, o produkci se postarali Duncan Kenworthy, Tim Bevan a Eric Fellner.
To, že zde odkazuji na film, není bez příčiny. Vlastně jsem se rozhodla tuto recenzi pojmout spíše z tohoto hlediska - porovnat ji s filmem. Knihy jsem bohužel nečetla, a hluboce se za to stydím, že nemohu seriálovou adaptaci porovnat s knižní předlohou, ale co naplat - aspoň že tu byla ta adaptace filmová.

První věc, kterou bych na seriálu rozhodně vyzdvihla, byl Gustav. Postava, která sloužila jako asistent strýčka Montgomeryho - ve filmu neměla tato postava roli téměř žádnou, v seriálu trochu větší. Hlavní rozdíl je ale v hereckém obsazení a já si ho nemohu vynachválit.

Vidíte ten rozdíl? Je velice důležitý. Na druhého chlapce se prostě lépe kouká.

Avšak, bohužel, nevím, jestli můžu dále seriál oproti filmu úplně vyzdvihovat. Určitě bych ještě pochválila herecké obsazení, které se mi zdálo lepší než ve filmu (a rozhodně bylo lépe více diverzní), kulisy jsou téměř shodné s filmem. Což se samozřejmě dá i ocenit, protože jsou nádherné, tématicky pesimistické a depresivní, avšak jednoduše se to všechno... opakuje.

A bohužel, třebaže většina lidí to očividně ocenila - Neil Patrick Harris se mi do role Olafa vůbec nehodil.

Seriál se mi líbil, avška oproti filmové předloze mi nedal nic nového a popravdě mě to trochu mrzí. Ale co člověk nadělá?

3/5

2 komentáře: